HOCKEY

hockeysokken 010

De Legende

Alle legendes hebben een begin. De legende van TK begon met een persoonlijke passie voor hockey, een passie die al sinds jonge leeftijd bestond bij Thomas Kille. Zijn vroege enthousiasme vertaalde zich in zijn meer dan 60 wedstrijden voor het jeugdteam van Duitsland, gevolgd door het kapiteinschap van de Duitse U21 ploeg, wat uiteindelijk leidde tot het spelen in het nationale kampioenschap.
Thomas Kille zag zijn kans schoon tijdens de jaren ’70 om de traditionele sticks die toen voorhanden waren te verbeteren.Tijdens zijn studies bedrijfseconomie begon de jonge ondernemer in de kelder van zijn ouderlijk huis te experimenteren met nieuwe glasvezels en polyester materialen om zijn sticks te verstevigen. Deze verkocht hij dan aan spelers die hij kende en zo werd hij een pionier in de eerste technologische vooruitgangen die de sticks van de toekomst vorm zouden geven. Deze eerste sticks kwamen terecht in de handen van sommige zeer goede spelers en snel nam de vraag toe toen het nieuws van de unieke kwaliteiten en prestaties van de sticks zich via verschillende clubs verspreidde.

Thomas Kille's omvorming van speler tot ondernemer was compleet.

*bron: http://www.tk-hockey.com/tk-world/tk-legend/ 












 

Brabo: The style of play 

Brabo's meest innovatieve serie bestaat uit een nieuwe generatie veldhockeysticks voor professionals met techniek rechtstreeks uit de high-tech laboratoria van Formule-1 auto's. TeXtreme Carbon maakt de stick lichter, geeft een hogere slagweerstand en bevordert de controle.

Ontworpen voor spelers die het uiterste van zichzelf en hun stick vragen.






 

 

 

Over Dita hockey

Dita is van en voor hockeyers. En dat merk je. Dita weet wat spelers nodig hebben voor topprestaties. Maar ook hoe zij dat willen, in techniek en uitstraling. Niet voor niets kiezen bekende tophockeyers al jaren voor Dita, met internationaal succes. Dita biedt kwaliteit, innovatie én design. Met een deskundig, professioneel en enthousiast team staan wij klaar voor onze sportdetaillisten en de hockeyspelers. Onze jarenlange ervaring in de hockeysport maakt dat je op Dita kunt rekenen. Zowel op topniveau, als voor recreanten. Want waar en hoe je ook speelt: je matieraal en kleding zijn belangrijk. Daar moet je op vertrouwen.  Voel je goed met Dita.

Tophockeyers kiezen voor Dita

Diverse grote hockeyers hebben de afgelopen jaren voor Dita gekozen. Dit omdat de innovaties van Dita zorgden dat ze het beste uit hun carrière konden of kunnen halen. Denk hierbij bijvoorbeeld in de jaren zeventig, tachtig en negentig aan de gebroeders Kruize of Wouter Leefers. Rond de eeuwwisseling was Teun de Nooijer een belangrijk boegbeeld van Dita. En onze huidige sterren zijn onder andere Klaas Vermeulen, Sander de Wijn, Maria Verschoor en Lisanne de Lange.

Dita improves your game

Dita zorgt ervoor dat iedere hockeyer zijn spel kan verbeteren. Heb je vragen over het spel, wil je trucs leren of wil je informatie over blessures? Hier op de site vind je alles. Zo zorg je ervoor dat alles van A tot Z perfect geregeld is. Je kunt je dan volledig op je spel richten en optimaal groeien. Heb je vragen? Mail ons dan op info@dita.nl.

Geschiedenis

Dita ís hockey, al jaren lang. Wij werken continue aan innovaties en technische ontwikkeling. Dat begon al in de jaren vijftig van de vorige eeuw, toen de basis voor dit innovatieve merk werd gelegd. Grondlegger Dita bouwde in Pakistan de fabriek waar de eerste sticks gemaakt werden. Als een van de eerste merken gaf Dita de houten sticks kunststof versterkingen. Later werden ook de haken van de sticks door Dita in vorm en lengte teruggebracht. Dit alles om aan de toenemende eisen van spelers te voldoen. Deze houten sticks deden prima hun werk, maar al snel bleek dat Dita voor de echte vernieuwingen buiten Pakistan moest zijn. Eind jaren tachtig werden de aluminium stelen ontwikkeld. De houten haken werden vervangbaar. Dit verlengde de levensduur van de stick op zandingestrooide velden aanzienlijk.

In 1992 kwam het merk in Nederlandse handen. Dit was de periode dat de kunststof sticks op de markt kwamen. Ook nu liep Dita voorop in de ontwikkeling en besloot kunstgrasschoenen onder haar eigen naam te gaan produceren. Inmiddels zijn deze schoenen niet meer weg te denken van het hockeyveld. 

*Bron: http://www.dita.nl/ 












 

 

Historie van Grays

Grays Historie

Grays is opgericht in Cambridge door wereldkampioen racquetball H.J. Gray in 1855 en heeft een wereldwijde reputatie opgebouwd met kwaliteits sport materiaal; met name voor hockey, racquets en cricket (onder het merk Gray-Nicolls).

Het bedrijf is nog altijd in handen van de familie Gray en wordt nu bestuurd door de 5e generatie. The company has remained in family hands ever since and is now owned and controlled by 5th generation.

Groei

Als gevestigde hockeystickproducent, verstevigde Grays haar positie met de aankoop van het bekende hockey bedrijf Hazells in 1941 en investeerde in een nieuwe fabriekscomplex bij hun fabriek in Cambridge. Hier was het waar de funderingen voor de unieke Grays reputatie gelegd werden.

Well established as hockey stick manufacturers, Grays strengthened their position with the purchase of the famous hockey firm of Hazells in 1941 and invested in a new hockey manufacturing plant at their Cambridge factory. It was here that the foundations for Grays unique hockey reputation were laid.

De groeiende populariteit van de kortere Indian haken leidde tot de vestiging van Grays Pakistan in 1965. Hier was het waar de wereld bekende Grays Karachi King met haar zeer herkenbare oranje streep werd gemaakt. Grays Pakistan profiteerde van hun succes op de Pakistaanse aandelen markt in 1987 and is één van Pakistan's succesvolste bedrijven sindsdien.

 

Met de drijfveer om altijd te willen innoveren, samen met de introductie van de kunststof materialen, was Grays één van de eerste merken die kwam met een kunststof stick en nu een hele lijn heeft aan kunststof en houten sticks.

De Grays hockey kennis is te zien op de velden. Van het winnende Pakistaanse team in de allereerste WK hockey tot de Olympische Spelen in Rio de Janeiro - Grays sticks zijn al decennia lang de keuze van toonaangevende internationals.

Product Innovatie

Vanaf het begin van de sport heeft Grays een leidende rol in innovatie van de hockey producten.

1960's

Invoering van de Mulbery Indian Heads, Grays introduceerde de wereld met gekleurde grips en de bekende oranje band voor een verhoogde zichtbaarheid op de velden. Lancering van de eerste Karachi King wat in de opvolgende 30 jaar werd gezien als de gouden standaard. 

1970's

Introductie van glasvezel. Karachi King Super op de markt. Op de foto ziet men het WK team van Pakistan tijdens de World Cup Hockey 1971 met Grays Karachi King sticks.

1980's

Met de ontwikkeling van de gelamineerde haak kwamen voor het eerst de hook, midi en maxi-haken. Grays ontwikkelde de revolutionaire nieuwe verstevigde sticks met hardhouten grepen voor stijvere en sterkere sticks voor het kunstgras. Grays was de eerste die voor de steeds ontwikkelende wensen van de spelers speciale grips maakte. Grays was ook één van de eerste die high density foam gebruikte voor keepers.

1990's

De baanbrekende Xtratech stickversteviging van de nieuwe International lijn zorgde er voor dat Grays een van de stijfste en sterkste houten sticks had op de markt en met deze ontwikkeling zag men ook voor het eerst een Low Backhand Zone versteviging. Grays was één van de eerste merken die met een kunststof stick kwam en na jaren van testen en verfijnen van de vorm, hebben deze sticks dezelfde speciale Grays 'feeling' en daardoor specifiek van Grays. In deze periode ontwikkelde Grays schoeisel en kleding specifiek voor de hockeysport.

2000's

In navolging van de FIH regel verandering in maart 2000, is de hockey stick technology voor altijd veranderd en Grays heeft een leidende rol aangenomen in deze technologische revolutie voor sticks. Ontworpen in samenwerking met onze internationals, is onze GX Serie een van de meest uitgebreide en specialistische lijn tot nu toe en is samengesteld om de laatste speeltechnieken en -stijlen te versterken. Iedere speler heeft door onze verschillende lijnen ruim keuze in buiging, stijfheid en haakvormen in verschillende lengtes en gewichtopties.

*Bron: http://www.grays.nl/klantenservice/historie/  

 

1949

De voorloper van ASICS, Onitsuka Co. Ltd., werd in 1949 opgericht door Mr Kihachiro Onitsuka in Kobe, Japan. Hij begon met de vervaardiging van basketbalschoenen die waren afgestemd op de eisen van de sterspelers van het steeds populairdere nationale basketbalteam. De eerste schoenen werden ontworpen met een inspringende zool om de werking van de zuignappen op de tentakels van een inktvis te simuleren.

In 1950 was het bedrijf ook wel bekend onder de naam Onitsuka Tiger. De Tiger sportschoen kende zijn eerste grote succes in het jaar daarna, toen de winnaar van de Boston Maraton het merk droeg.

JAREN 60

De Olympische Spelen van Tokyo in 1964 waren de eerste Olympische Spelen die in Azië werden gehouden. Het Japanse damesteam, "de Oriental Witches", won een gouden medaille en zij droegen allen Tiger volleybalschoenen.

Mr Onitsuka begon zijn schoenen op de kaart van de Verenigde Staten te zetten. Tiger schoenen ondergingen verschillende structurele en esthetische veranderingen. In deze periode werden de strepen op de schoenen veranderd in het slankere gestreepte tiger design dat vandaag de dag nog steeds wordt gebruikt. Hierdoor werden de sportschoenen van Onitsuka ook wel "Tigers" genoemd.

JAREN 70

Derek Clayton, gesponsord door ASICS, brak het wereldrecord van 2 uur en tien minuten. In de tweede helft van de jaren 70 verbeterde de functie van sportschoen enorm. Tijdens alle grote toernooien zoals de Olympische Spelen droegen veel atleten ASICS schoenen, waaronder Lasse Viren, die de 5.000 en de 10.000 meter liep en die, ondanks dat hij in de twaalfde ronde van de finale van de 10.000 meter viel, toch nog goud won tijdens de Olympische Spelen in München van 1972. ASICS Corporation werd geboren in 1977, toen Onitsuka Tiger fuseerde met GTO Sports Nets & Sportswear. Het acroniem ASICS ("Anima Sana In Corpore Sano"), wat "Een gezonde geest in een gezond lichaam" betekent, werd gekozen om de filosofie van het bedrijf over te brengen dat sporten de beste manier is om een gezonde en gelukkige levensstijl te creëren.

Tijdens de jaren 70 richtte ASICS zich ook specifiek op het ontwerpen van schoeisel voor dames. Deze historische verbetering in de pasvorm van damesschoenen zorgde er tevens voor dat ASICS vrouwelijke atleten van wereldklasse aantrok.

JAREN 80

De nieuwe sporthelden van de jaren tachtig zorgen ervoor dat men meer aandacht besteedde aan internationale sportevenementen. En net als de vele sporters die nog betere concurrenten bewonderden, bleef ASICS ontwikkelen om een betere schoentechnologie te creëren voor de grote concurrenten. In 1979 richtte de ASICS onderzoeksvoorziening in Kobe een onderzoekslaboratorium op dat exclusief was gericht op het evalueren van sportschoenkenmerken. In 1985 werd dit officieel het Onderzoeks- en ontwikkelingscentrum van ASICS.

De introductie van het ASICS GEL dempsysteem zette de schoeisellijn volledig op zijn kop. Dit dempsysteem had de mogelijkheid om schokken te absorberen door verticale druk te verspreiden en dit in een horizontaal vlak weg te laten vloeien. Het ASICS GEL dempsysteem voor de voorvoet en achtervoet is op punten met een maximale druk geplaatst om tot een optimale schokabsorptie te komen zonder af te doen aan de stabiliteit van de schoen. Vandaag de dag gebruikt ASICS een groot aantal GEL dempsystemen binnen haar schoeisellijn.

JAREN 90

Eind twintigste eeuw was een spannende tijd voor Japan. Voetbal werd erg populair in de jaren 90. Sprinters schraapten honderden seconden van hun tijden af tijdens wedstrijden en elk jaar werden de wereldrecords verbroken. ASICS introduceerde een aantal technologisch hoogwaardige innovaties in de jaren 90 en vestigde zichzelf als technologisch leider binnen de industrie: DuoSole, AHAR Heel Plug, Trusstic Systeem, Wet Grip Rubber, RhynoSkin, en DuoMax. In 1994 introduceerde ASICS het succesvolle GEL-KAYANO, wat een ware maatstaf werd in zijn klasse.

Het nalatenschap van de innovatie van ASICS duurt voort in het nieuwe millennium. Door het gloednieuwe Onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in Kobe, Japan, bleven de wetenschappers van ASICS de grenzen van de prestaties, het comfort en de pasvorm van hun schoeisel verleggen. De toewijding van ASICS tot atleten als antwoord tot hun behoefte aan flexibel, lichtgewicht, comfortabel en stabiel schoeisel heeft tot een groot aantal baanbrekende kenmerken geleid, waaronder: Gender Specific Space Trusstic, SoLyte midsole, Impact Guidance System, Biomorphic Fit en verbeterde Discrete GEL systemen. In 2007 leidden de inspanningen van Asics tot de introductie van de GEL-KINSEI, welke wereldwijd werd beschouwd als de meest geavanceerde hardloopschoen ooit gemaakt.

In 2007 overleed Mr Onitsuka, de man die het grote verhaal van ASICS ooit begon en die gemist wordt door al diegenen die hem kenden en met hem hebben gewerkt. Zijn nalatenschap zal voortleven in het succes dat zijn geliefde bedrijf geniet. Degenen die nu voor het verder opbouw van dit succes zorgen blijven bij zijn motto: om schoenen te maken die voldoen aan de behoeften van de sporter om prestaties en comfort te verbeteren en blessures te voorkomen.

VANDAAG

ASICS staat als onbetwist vooraanstaand merk voor hardloopschoenen voor zowel fanatieke sporters als professionele atleten vooraan de wereldmarkt van sportprestaties. Of het nu een professioneel sportevenement betreft, de Olympische Spelen of gewoon een rondje in het park, ASICS is dé keuze bij uitstek voor de doorgewinterde hardloper voor een optimaal comfort, perfecte steun en een prachtige tijd. De recentelijke 10-jarige jubilea van haar twee vooraanstaande, prijswinnende schoenen, de GEL-NIMBUS en de GEL-KAYANO, tonen de levensduur en toewijding die het merk toebedeeld krijgt door sporters overal ter wereld.

Buiten de hardlooparena heeft ASICS ook stappen gezet binnen de ontwikkeling van ander schoeisel. De revolutionaire ASICS rugby- en footballserie bevat als allereerste merk technologieën om blessures te voorkomen. ASICS is ongekend voor technische superioriteit en een robuuste kwaliteit. Deze maatstaven hebben het bedrijf in 1949 op de kaart gezet en zullen pijlers van het merk blijven terwijl het in de 21ste eeuw blijft innoveren en doorontwikkelen.

*Bron: http://www.asics.com/nl/nl-nl/history#